Oddział przedszkolny
Organizacja zabawy, nauki i wypoczynku w oddziałem przedszkolnym oparta jest na rytmie dnia, czyli powtarzających się systematycznie fazach, które pozwalają dziecku na stopniowe zrozumienie pojęcia czasu i organizacji oraz dają poczucie bezpieczeństwa i spokoju, zapewniając mu zdrowy rozwój.
Mając na uwadze powyższe proponujemy następujący ramowy plan dnia.
TYGODNIOWY PLAN ZAJĘĆ
Rok szkolny 2022/2023
Grupa 0a
Poniedziałek 7.00 – 12.30 Religia 10.15 – 10.45 Język angielski 11.15 – 11.45
Wtorek 7.00 – 12.00 Język angielski 9.20 – 9.50
Środa 7.00 – 12.00
Czwartek 7.00 – 12.30 Religia 8.40 – 9.10
Piątek 7.00 – 12.00
|
Grupa 0b
Poniedziałek 12.00 – 17.00 Język angielski 12.55 – 13.25
Wtorek 12.00 – 17.30 Język angielski 12.05 – 12.35 Religia 12.55 – 13.25
Środa 12.00 – 17.30 Religia 15.25 – 15.55
Czwartek 12.00 – 17.00
Piątek 12.00 – 17.00
|
Od września w grupie OA rozpoczęto realizację innowacji pedagogicznej „Przedszkolni badacze”. Podczas zajęć dominuje „zabawa w odkrywcę”, która pozwala dzieciom stać się małymi naukowcami, badaczami samodzielnie odkrywającymi tajemnice otaczającego świata. Dzieci w wieku przedszkolnym są otwarte i ciekawe świata. Jest to zatem najlepszy okres, aby ich naturalną ciekawość skierować na właściwe tory. Uczestnictwo w proponowanych zajęciach, odbywających się w atmosferze zabawy, współdziałania i radosnego tworzenia sprzyjać będzie ich harmonijnemu rozwojowi. Wszystkie wykonywane doświadczenia wywołały wiele emocji oraz radości na twarzach przedszkolaków.
Przeprowadzone eksperymenty:
Wrzesień:
- Eksperyment „Burza w szklance wody”
- Eksperyment „Wulkan”
Październik
- Eksperyment „Ciecz nienewtonowska”
- Eksperyment „Tańczące rodzynki”
Listopad
- Eksperyment „Jak nadmuchać balony?”
- Eksperyment „Lampa lava”
Grudzień
- Eksperyment „Magiczna gwiazdka”
- Eksperyment „Morze w butelce”
Styczeń
- Eksperyment „Sztuczny śnieg”
- Eksperyment „Barwienie soli”
Luty
- Eksperyment „Malowanie na mleku”
- Eksperyment „Bańka w bańce”
Marzec
- Eksperyment „Magiczna piana”
- Eksperyment „Gumowe jajko”
Kwiecień
- Eksperyment „Kolorowy deszcz”
- Eksperyment „Tęcza w szklance”
Maj
- Eksperyment „Magiczny palec”
- Eksperyment „Tęcza na talerzu”
W tym roku szkolnym nasza szkoła uczestniczyła w trzeciej edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego pt.: „Kreatywny Przedszkolak”, organizowanego przez Edu Fejkiel. Głównym celem niniejszego projektu było kreatywne i twórcze działania nauczycieli z przedszkolakami oraz uruchamianie twórczości dzieci, by potrafiły zrobić „coś z niczego”. Istotą było, aby nauczyciel prowadzący zajęcia, pokazywał dzieciom, iż można tworzyć piękne dzieła, niekoniecznie kupując gotowe produkty. Doskonalono umiejętności: planowania pracy, logicznego myślenia, doskonalenia motoryki małej, obowiązkowości (gdyż część materiałów dzieci zapewne będą przynosiły z domu), koncentracji i skupienia, współpracy, porządkowania swojego miejsca pracy. Integracja grona nauczycieli oraz wspólna inspiracja. Dzieci uczyły się tworzyć piękne dzieła – niekoniecznie kupując gotowe produkty. Uczestnicząc w projekcie „Kreatywny przedszkolak”, działałam według ustalonego harmonogramu. Kreatywne działania rozpoczęły się właśnie już w październiku – powstała wówczas jesienna makieta z wykorzystaniem różnorodnych darów jesieni. W listopadzie z kolei twórcze i kreatywne zajęcia skupiły się wokół interpretacji obrazu „Słoneczniki” Van Gogha. W grudniu natomiast przedszkolaki przygotowywały przeplatane ozdoby świąteczne, powstały wówczas niepowtarzalne bombki.
W styczniu dzieci z oddziałów przedszkolnych wykonały piękne prezenty „Witraże dla babci i dziadka”. Luty upłynął dzieciom pod hasłem „Lodowe konstrukcje”. Realizacja tego zadania z projektu „Kreatywny przedszkolak. Kreatywne dziecko” to niecodzienna zabawa dla dzieci, a jakże wyczekiwana. Przedszkolaki wcieliły się w role konstruktorów. Były budowle nietypowe, jak również standardowe. Przede wszystkim nie zabrakło zabaw z wykorzystaniem śniegu. W marcu przedszkolaki przygotowując się na pożegnanie pani zimy, postanowiły zrobić Marzannę. Dzieci zapoznały się ze sposobem wykonania kukły w przygotowaniu, której aktywnie pomagały. Marzanna została wykonana ze słomy i bibuły. Kwiecień – „Wyplatamy koszyczki”. Do zrealizowania tego zadania dzieci wykorzystały umiejętności manualne, wycinając paski na wyznaczonej długości, a następnie przeplatały. Na koniec gotowe koszyczki zostały pokolorowane kredkami. Maj to miesiąc wyjątkowy z wielu powodów. Pełnia wiosny, i przyroda, która budzi się do życia. Słońce, kwitnące drzewa, coraz cieplejsze i dłuższe dni dodają nam energii i chęci do działania. Maj to również miesiąc wszystkich Mam. Dzieci postanowiły przygotować dla swoich Rodziców prezenty, by w ten sposób wyrazić swoja wdzięczność za trud wychowania. Realizując ostatnie już zadanie „Sadzonka dla Mamy i Taty” w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym pt. „Kreatywny Przedszkolak, Kreatywne Dziecko” przedszkolaki posadziły dla swoich Rodziców kwiaty. Każdy prezent, w który włoży się nieco wysiłku, a przede wszystkim ogrom serca, potrafi ucieszyć najbardziej.
Dzień 20 października 2020 r. pozostanie na długo w pamięci dzieci z oddziałów „O” Publicznej Szkoły Podstawowej w Mazowszanach. Właśnie tego dnia odbyło się ważne wydarzenie – „Pasowanie na Zerówkowicza”. Uroczystość rozpoczęła się od powitania gości i przedstawienia krótkiej części artystycznej, w której dzieci zaprezentowały swoje umiejętności recytatorskie, wokalne i taneczne.
Po części artystycznej przedszkolaki złożyły uroczyste ślubowanie. Następnie Pani Dyrektor Agnieszka Czerwińska dokonała uroczystego pasowania na Zerówkowicza, kładąc na ramieniu każdego dziecka ołówek. Na dziecięcych twarzach widać było powagę i dumę, że w tym dniu, oni są najważniejsi. Na pamiątkę tego wydarzenia każde dziecko otrzymało dyplom, medal oraz upominek.
Nowo pasowanym Zerówkowiczom życzymy wielu sukcesów, nowych przyjaźni i samych radosnych chwil spędzonych w szkole!