ePUAP

tel. 48 377 32 33    


Oddział przedszkolny

 


Organizacja zabawy, nauki i wypoczynku w oddziałem przedszkolnym oparta jest na rytmie dnia, czyli powtarzających się systematycznie fazach, które pozwalają dziecku na stopniowe zrozumienie pojęcia czasu i organizacji oraz dają poczucie bezpieczeństwa i spokoju, zapewniając mu zdrowy rozwój.

Mając na uwadze powyższe proponujemy następujący ramowy plan dnia.


Ramowy plan dnia

Grupa poranna OA

 

7.00 – 8.00    Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne,
tematyczne, dydaktyczne, inne. Ćwiczenia poranne.

 

8.00 – 8.30     Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem

uzdolnionym ( pozostałe dzieci zabawy dowolne). Ćwiczenia słuchu

fonetycznego i percepcji wzrokowej.

 

8.30 – 9.00     Zajęcia dydaktyczne.

 

9.00 – 10.00   Czynności higieniczno- porządkowe i śniadanie.

 

10.00 – 10.30  Zajęcia dydaktyczne.

 

10.30- 11.30    Pobyt na świeżym powietrzu – obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy

ruchowe z elementami sportu na powietrzu lub na sali gimnastycznej,

rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie odporności

emocjonalnej.      

 

11.30 – 12.00  Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem

uzdolnionym. Zabawy wg zainteresowań dzieci : manipulacyjne,

konstrukcyjne, tematyczne itp.        

 

Język angielski: środa, czwartek Religia: poniedziałek, wtorek

 

Ramowy plan rozkład dnia

Grupa popołudniowa OB

 

12.00 – 13.00  Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne,
tematyczne, dydaktyczne, inne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

 

13.00 – 13.30  Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem

uzdolnionym ( pozostałe dzieci zabawy dowolne). Ćwiczenia słuchu

fonetycznego i percepcji wzrokowej.

 

13.30 – 14.00  Zajęcia dydaktyczne.

 

14.00 – 15.00  Czynności higieniczno- porządkowe i podwieczorek.

 

15.00 – 15.30  Zajęcia dydaktyczne.

 

15.30 – 16.30  Pobyt na świeżym powietrzu – obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy

ruchowe z elementami sportu na powietrzu lub na sali gimnastycznej,

rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie odporności

emocjonalnej.

 

16.30 – 17.00  Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem

uzdolnionym. Zabawy wg zainteresowań dzieci : manipulacyjne,

konstrukcyjne, tematyczne itp.

Język angielski: środa, czwartek Religia: czwartek, piątek

 


Od września w grupie OA rozpoczęto realizację innowacji pedagogicznej „Przedszkolni badacze”. Podczas zajęć dominuje „zabawa w odkrywcę”, która pozwala dzieciom stać się małymi naukowcami, badaczami samodzielnie odkrywającymi tajemnice otaczającego świata. Dzieci w wieku przedszkolnym są otwarte i ciekawe świata. Jest to zatem najlepszy okres, aby ich naturalną ciekawość skierować na właściwe tory. Uczestnictwo w proponowanych zajęciach, odbywających się w atmosferze zabawy, współdziałania i radosnego tworzenia sprzyjać będzie ich harmonijnemu rozwojowi. Wszystkie wykonywane doświadczenia wywołały wiele emocji oraz radości na twarzach przedszkolaków.

Przeprowadzone eksperymenty:

Wrzesień:

  • Eksperyment „Burza w szklance wody”
  • Eksperyment „Wulkan”

Październik

  • Eksperyment „Ciecz nienewtonowska”
  • Eksperyment „Tańczące rodzynki”

Listopad

  • Eksperyment „Jak nadmuchać balony?”
  • Eksperyment „Lampa lava”

Grudzień

  • Eksperyment „Magiczna gwiazdka”
  • Eksperyment “Morze w butelce”

Styczeń

  • Eksperyment “Sztuczny śnieg”
  • Eksperyment “Barwienie soli”

 

 

 


Luty

  • Eksperyment “Malowanie na mleku”
  • Eksperyment “Bańka w bańce”

Marzec

  • Eksperyment “Magiczna piana”
  • Eksperyment “Gumowe jajko”

 


Kwiecień

  • Eksperyment “Kolorowy deszcz”
  • Eksperyment “Tęcza w szklance”

Maj

  • Eksperyment “Magiczny palec”
  • Eksperyment “Tęcza na talerzu”

W tym roku szkolnym nasza szkoła uczestniczyła w trzeciej edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego pt.: „Kreatywny Przedszkolak”, organizowanego przez Edu Fejkiel. Głównym celem niniejszego projektu było kreatywne i twórcze działania nauczycieli z przedszkolakami oraz uruchamianie twórczości dzieci, by potrafiły zrobić „coś z niczego”. Istotą było, aby nauczyciel prowadzący zajęcia, pokazywał dzieciom, iż można tworzyć piękne dzieła, niekoniecznie kupując gotowe produkty. Doskonalono umiejętności: planowania pracy, logicznego myślenia, doskonalenia motoryki małej, obowiązkowości (gdyż część materiałów dzieci zapewne będą przynosiły z domu), koncentracji i skupienia, współpracy, porządkowania swojego miejsca pracy. Integracja grona nauczycieli oraz wspólna inspiracja. Dzieci uczyły się tworzyć piękne dzieła – niekoniecznie kupując gotowe produkty. Uczestnicząc w projekcie „Kreatywny przedszkolak”, działałam według ustalonego harmonogramu. Kreatywne działania rozpoczęły się właśnie już w październiku – powstała wówczas jesienna makieta z wykorzystaniem różnorodnych darów jesieni. W listopadzie z kolei twórcze i kreatywne zajęcia skupiły się wokół interpretacji obrazu „Słoneczniki” Van Gogha. W grudniu natomiast przedszkolaki przygotowywały przeplatane ozdoby świąteczne, powstały wówczas niepowtarzalne bombki.

W styczniu  dzieci z oddziałów przedszkolnych wykonały piękne prezenty „Witraże dla babci i dziadka”.  Luty upłynął dzieciom pod hasłem „Lodowe konstrukcje”. Realizacja tego zadania z projektu “Kreatywny przedszkolak. Kreatywne dziecko” to niecodzienna zabawa dla dzieci, a jakże wyczekiwana. Przedszkolaki wcieliły się w role konstruktorów. Były budowle nietypowe, jak również standardowe.  Przede wszystkim nie zabrakło zabaw z wykorzystaniem śniegu. W marcu przedszkolaki przygotowując się na pożegnanie pani zimy, postanowiły zrobić Marzannę. Dzieci zapoznały się ze sposobem wykonania kukły w przygotowaniu, której aktywnie pomagały. Marzanna została wykonana ze słomy i bibuły.  Kwiecień – „Wyplatamy koszyczki”. Do zrealizowania tego zadania dzieci wykorzystały umiejętności manualne, wycinając paski na wyznaczonej długości, a następnie przeplatały. Na koniec gotowe koszyczki zostały pokolorowane kredkami. Maj to miesiąc wyjątkowy z wielu powodów. Pełnia wiosny, i przyroda, która budzi się do życia. Słońce, kwitnące drzewa, coraz cieplejsze i dłuższe dni dodają nam energii i chęci do działania. Maj to również miesiąc wszystkich Mam. Dzieci postanowiły przygotować dla swoich Rodziców prezenty, by w ten sposób wyrazić swoja wdzięczność za trud wychowania. Realizując ostatnie już zadanie „Sadzonka dla Mamy i Taty” w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym pt. „Kreatywny Przedszkolak, Kreatywne Dziecko” przedszkolaki posadziły dla swoich Rodziców kwiaty. Każdy prezent, w który włoży się nieco wysiłku, a przede wszystkim ogrom serca, potrafi ucieszyć najbardziej.

 


Dzień 20 października 2020 r.  pozostanie na długo w pamięci dzieci z oddziałów „O” Publicznej Szkoły Podstawowej w Mazowszanach. Właśnie tego dnia odbyło się ważne wydarzenie – „Pasowanie na Zerówkowicza”. Uroczystość rozpoczęła się od powitania gości i przedstawienia  krótkiej części artystycznej, w której dzieci  zaprezentowały swoje umiejętności recytatorskie,  wokalne i taneczne.
Po części artystycznej przedszkolaki złożyły uroczyste ślubowanie. Następnie Pani Dyrektor Agnieszka Czerwińska dokonała uroczystego pasowania na Zerówkowicza, kładąc na ramieniu każdego dziecka ołówek. Na dziecięcych twarzach widać było powagę i dumę, że w tym dniu, oni są najważniejsi. Na pamiątkę tego wydarzenia każde dziecko otrzymało dyplom, medal oraz upominek.

Nowo pasowanym  Zerówkowiczom życzymy wielu sukcesów, nowych przyjaźni i samych radosnych chwil spędzonych w szkole!