ePUAP

tel. 48 377 32 33

• DSC_0667

Aktualności

7 września 2021 r. uczniowie klas 3 b, 4 a i 4 b pod opieką pań: D. Kowalczyk, E. Popławskiej, M. Faryny i A. Urbańskiej wybrali się na wycieczkę do jednego z najstarszych i najpiękniejszych polskich miast- Sandomierza.

„Mały Rzym”- bo tak nazywany bywa Sandomierz ze względu na swoje położenie  na siedmiu wzgórzach, okazał się niesamowitym, pełnym uroku miejscem, będącym natchnieniem poetów i celem podróży rzeszy turystów. Naszej grupie tajemnice miasta zdradzała pani Małgosia- przewodnik tamtejszego Koła PTTK, która cenne informacje historyczne urozmaicała legendami i dowcipnymi anegdotami.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wspaniałej XIV- wiecznej Bazyliki katedralnej, gdzie mogliśmy podziwiać bogato zdobione wnętrza pełne pięknych malowideł i rzeźb. Następnie udaliśmy się do Zbrojowni, w której średniowieczny rycerz opowiedział nam pasjonującą historię miasta. Przymierzając dawne stroje i elementy uzbrojenia, odbyliśmy prawdziwą wycieczkę w przeszłość. Jednak największym zainteresowaniem cieszyła się sala tortur. Dyby, kajdany,  madejowe łoże, czy miecze katowskie to tylko nieliczne eksponaty,  które postanowili „bliżej poznać” przede wszystkim chłopcy. Nie mieliśmy czasu na nudę, bo niedługo potem przenieśliśmy się do podziemi. Spacerując mrocznymi korytarzami tworzącymi blisko półkilometrową Podziemną Trasę Turystyczną, wysłuchaliśmy tragicznej historii Haliny Krępianki- bohaterki, która zginęła, ratując Sandomierz przed najazdem Tatarów. Następnie z tarasu widokowego Bramy Opatowskiej  podziwialiśmy piękną panoramę miasta, a idąc Wąwozem Królowej Jadwigi dowiedzieliśmy się co nieco o sandomierskiej przyrodzie. Zwieńczeniem wycieczki był rejs po Wiśle, podczas którego  nie tylko mogliśmy rozkoszować się wspaniałymi widokami, ale także „łapać” ostatnie promienie letniego słońca. Zmęczeni, ale w doskonałych nastrojach, po krótkim postoju w McDonald’s , wróciliśmy do Mazowszan.

Z wycieczki, oprócz pamiątek i zdjęć, przywieźliśmy mnóstwo niezapomnianych wrażeń.