ePUAP

tel. 48 377 32 33    


  • DSC_0667
  • DSC_0301
  • DSC_0118
  • DSC_0293
  • DSC_0147
  • DSC_0091
  • DSC_0301

Aktualności

W ramach pracy z lekturą „Chłopcy z Placu Broni” Ferenca Molnara uczniowie klasy 5a i 5b realizowali projekt edukacyjny w ramach prowadzonej w szkole innowacji pedagogicznej z języka polskiego pod nazwą „Lektury nie muszą być nudne – twórcze spotkania z lekturami”.

Uczniowie zostali podzieleni na grupy, a każda z nich otrzymała inne zadanie do wykonania, co sprzyjało współpracy oraz rozwijaniu umiejętności interpersonalnych. Prace, które przygotowali, obejmowały:

1. Grę planszową – Uczniowie stworzyli gry planszowe, oparte na wydarzeniach z książki. Gry były pełne zagadek, pytań i zadań, które pozwalały graczom lepiej poznać losy bohaterów oraz kluczowe wątki powieści. Uczniowie wykazali się dużą kreatywnością w projektowaniu plansz oraz reguł gier.

2. Makietę Placu Broni – Kolejne grupy skupiły się na stworzeniu makiety Placu Broni, przedstawiającej kluczowe miejsca i wydarzenia opisane w powieści. Uczniowie wykorzystali różnorodne materiały, takie jak karton, papier kolorowy i modele, co pozwoliło im na przekształcenie literackiego opisu w rzeczywistość przestrzenną.

3. Prezentację multimedialną – Trzecia grupa przygotowała w każdej klasie prezentację multimedialną na temat autora książki oraz samej powieści. Dzięki temu wszyscy uczestnicy projektu mogli poszerzyć swoją wiedzę na ten temat i podzielić się z nią z pozostałymi uczniami.

4. Inscenizację fragmentów powieści – Ostatnia grupa zrealizowała inscenizację wybranych fragmentów „Chłopców z Placu Broni”. Uczniowie przygotowali kostiumy, dialogi oraz rekwizyty, a ich występy okazały się świetną okazją do pokazania talentów aktorskich oraz umiejętności pracy w zespole.

Podsumowaniem projektu był wspólny wyjazd do Teatru Powszechnego w Radomiu na spektakl „Chłopcy z Placu Broni” w reżyserii Michała Derlatki.

Zrealizowany projekt był nie tylko wspaniałą przygodą, ale także inspiracją do dalszego poszukiwania twórczych form nauki i poznawania literatury.

Wszystkim uczniom gratulujemy kreatywności i pracowitości. M. Nogaj-Farbiś