ePUAP

tel. 48 377 32 33    


  • DSC_0667

Aktualności

W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie klasy 2a i 2b wraz ze swoimi nauczycielkami: Panią Pauliną Pyzarą i Panią Małgorzatą Stajniak oraz nauczycielkami współorganizującymi proces kształcenia realizowali innowację pedagogiczną „W krainie liczb”.

Wdrożenie innowacji z zakresu matematyki miało służyć rozwijaniu umiejętności logicznego myślenia, aktywności matematycznej uczniów oraz ich zaangażowaniu w proces dydaktyczny. Głównym celem nauczania matematyki w edukacji wczesnoszkolnej jest nie tylko wszechstronny rozwój zdolności uczniów i przekazywanie treści programowych, ale w równej mierze rozwijanie matematycznego myślenia, rozumowania, dokładności, dociekliwości i samodzielności. Świetnym polem do realizacji tego zadania są zajęcia pozalekcyjne, będące przedłużeniem procesu dydaktyczno- wychowawczego, a zarazem formą rozwijającą zainteresowania i uzdolnienia ucznia, a także zagospodarowującą kulturalny wypoczynek i rozrywkę.

Program przewidywał zajęcia matematyczne, na których dzieci grały w znane gry planszowe, przygotowywały własne gry lub korzystali z propozycji nauczyciela. Zajęcia były realizowane podczas edukacji matematycznej lub informatycznej. W ramach innowacji uczniowie przygotowali Matematyczny Escape Room, który pokazał, że nauka matematyki może być fascynującą przygodą i świetną rozrywką. Pokój zagadek był również doskonałą grą zespołową, w której ważna okazała się współpraca i wzajemna pomoc. Przy okazji kształtowano wśród dzieci takie kompetencje jak: logiczne myślenie, spostrzegawczość, analizowanie i wyciąganie wniosków. Dzieci mogły ćwiczyć odczytywanie godzin na zegarze oraz słownictwo związane z czasem korzystając ze swoich gier, wykonywały szereg aktywności związanych z pojęciami wagi i miary. Stawiane przed uczniami zadania uczyły pracy w grupie, poszukiwania nietypowych rozwiązań, pobudzały kreatywność i twórcze myślenie. Drugoklasiści poznali zasady gry w sudoku, rozwiązywali łamigłówki matematyczne, labirynty, plątaninki. Wykorzystywali umiejętności matematyczne w praktyce bawiąc się w sklep, ustalając ceny towarów, wcielając się w rolę klientów i sprzedawców. Najbardziej angażującą metodą aktywizującą okazała się rywalizacja podczas matematycznych stacji zadaniowych.

Innowacja pokazała uczniom, że matematyka jest użyteczna, ciekawa, pomaga w codziennym życiu i może być świetną zabawą. Dzieci bardzo zaangażowały się zajęcia i aktywnie w nich uczestniczyły. Zamiłowanie Drugoklasistów do matematyki znalazło swoje odzwierciedlenie w licznych sukcesach w konkursach w tej dziedzinie.