ePUAP

tel. 48 377 32 33    


  • mazowszany
  • slajder
  • s2
  • s3

Aktualności

W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie klasy Ia i Ib uczestniczyli w realizacji innowacji pedagogicznej „Z przyrodą na ty” . Była ona rozszerzeniem treści z zakresu edukacji przyrodniczej i społecznej, przy wykorzystaniu różnorodnych metod aktywizujących. Innowacja służyła rozwojowi dzieci, bazując na naturalnej ciekawości świata, samodzielnym odkrywaniu, dochodzeniu do wiedzy, poszukiwaniu rozwiązań w sposób twórczy, samodzielnym wyciąganiu wniosków.

Realizowane na zajęciach zagadnienia łączyły teorię z praktyką, pozwoliły bliżej poznać wybrane zjawiska przyrodnicze. Podczas obserwacji, gier i zabaw dydaktycznych, wykonywaniu prac plastycznych i technicznych, przeprowadzaniu doświadczeń, eksperymentów, konkretnych działań w środowisku i dla środowiska uczniowie w łatwiejszy sposób przyswajali wiedzę i umiejętności, a jednocześnie wykonywane prace, doświadczenia udzielały im odpowiedzi na nurtujące pytania, dając przy tym wiele satysfakcji.

W ramach innowacji uczniowie podejmowali różne działania, w zależności od pory roku. Jesienią wykonywaliśmy lampiony z liści oraz wykorzystując „dary jesieni”  tworzyliśmy kompozycje, mozaiki z liści, a nawet próbowaliśmy stworzyć „liściowe zwierzątka”. Zimą przeprowadzaliśmy różnorodne eksperymenty, podczas których dzieci poznawały zmienne właściwości śniegu oraz lodu. Nie zapominaliśmy również o „skrzydlatych przyjaciołach”, którzy podczas tej pory roku potrzebują naszego wsparcia, aby przetrwać zimę. Wiosną zakładaliśmy klasowe ogródki oraz hodowlę roślin, które oznaczyliśmy tabliczkami. Częściowe efekty pracy można było zobaczyć po trzech dniach, gdy wyrosła czupryna rzeżuchy. W naszym klasowym ogródku zrobiło się bardzo zielono. Oprócz zajęć klasowych realizowaliśmy zajęcia terenowe w najbliższym otoczeniu naszej szkoły, które dały możliwość skonfrontowania wiedzy w praktyce i obserwacji procesów ekologicznych.

Innowacja pedagogiczna „Z przyrodą na ty” była doskonałym pomysłem, by  pobudzić dzieci do obserwacji otaczającego świata i stymulować różne ich uzdolnienia i zainteresowania (plastyczne, techniczne) oraz zdolności twórczego myślenia.